KZ-Kipufogó

2020.07.08.
Következzék a cikk azon része, melyet sokan kíváncsian várnak. Megmértük az autó teljesítményét kamrás (gyári) dobbal, majd egy gyors hátsó kipufogódob csere után KZ Kipufogóval.

Gyártói teljesítményadatok az Y22DTR motornál: 125 LE, és 280 Nm.
(Üzemanyag MOL EVO DIESEL PLUS)

Íme az eredmény:

Elemezzük egy picit, amit látunk:

Autóm nyomatékgörbéje elég egyedi. Tudjátok, így fejezzük ki kulturáltan az, ha valami sz@r.
2500 fordulatnál van benne egy jelentős nyomaték esés, mely nem túl impozáns látvány a grafikonon. Oka egyenlőre még rejtély, feltárásra vár.

Pirossal jelölve a gyári dob, narancssárgával a KZ Kipufogó, ami Sport dobként szerepel a papíron.
Ha csupán a lap alján lévő adatokat nézzük, azt mondhatnánk, hogy nincs itt kérem semmi látnivaló. KZ Kipufogó a csúcsteljesítményhez +~2 LE-t adott, így ~134 LE lett a mért érték.

Közlekedni azonban mégis más az autóval. Tapasztalható az, amit sokan említenek: „jobban gyorsul”, „jobb a gázreakció”.

Hogy ennek az okát feltárjuk, tovább kell boncolni a grafikont. Az ugye rögtön látszik, hogy picivel előbb indul a narancs vonal, kisebb fordulaton ébred nyomaték. Az is látszik, hogy a narancs vonal vagy együtt fut a pirossal, vagy felette van, tehát a KZ Kipufogó ugyanúgy, vagy egy-egy adott fordulatszám tartományban jobban teljesít.

Kiemeltem egy részt a grafikonból, melyen látszik, hogy 2600-as fordulat környékén, a narancs vonal eltávolodik felfelé a pirostól. Itt jelentkezik a KZ Kipufogó előnye, mely 3100 fordulat környékén már +~5LE, és +~13 Nm nyomatékot jelent. Pont abban a fordulatszám tartományban keletkezik a KZ dobbal ez az extra nyomaték és teljesítmény, amit az autónál intenzívebb gyorsításnál, pl előzésnél használunk.

Összegezve: Aki 20-30 LE növekményt várt, annak az eredmény csalódás lehet, ám van benne mégis egy pici plussz.

További pozitívum, hogy ezek a dobok úgy vannak kialakítva, hogy átmenő jellegük miatt nem áll meg bennük a kondenzvíz, ezért sokkal tartósabb, jóval később rohad le az autóról. Igény szerint, egyedi véggel készül, mindenben passzol az autóhoz.

Fogyasztás:
Mióta megvan az autóm, egy telefonos applikációba feljegyzem, hogy mely napon, milyen km óra állásnál, melyik kúton, hány litert tankoltam. A statisztikából látszik, hogy dob felszerelése óta, az átlag fogyasztás csökkent, átlagban 0,4 l / 100 km mértékben. (10.000 km megtett távból visszaszámolva) 

Bár a cikk termékmegjelenítéseket tartalmaz, saját tapasztalatok alapján íródott, nem minősül reklámnak, és nem ösztönöz vásárlásra!

Schubert János.

Vélemény, hozzászólás?

Legújabb bejegyzések

Ajánlott cikkek

Iratkozz fel további Zafirás tartalmakért!

Iratkozz fel a YouTube csatornánkra további hasznos és szórakoztató tartalomért!