Kz Kipufogó

Sokaknak ismerősen cseng Kis Zoltán neve a ZafiraKlub-Hungary csoportból. Ő az a Srác, aki kipufogó dobokat készít, pontosabban, finomít picit a gyári kamrás-reflexiós rendszeren.
Ötlete előzménye valószínűleg az lehetett, hogy már anno a zsigulikhoz is lehetett kapni az autós boltokban olyan kipufogó dobot, mely kisebb fojtása miatt, a motorteljesítmény növekedésével kecsegtetett. Elmélet szerint a kisebb kipufogódob fojtás egyenletesebb gázlengést, jobb hengertöltést, így növekvő teljesítményt, alacsonyabb fordulatszám tartományban leadott nagyobb nyomatékot eredményezhet, ezért előszeretettel használják (gyárilag is) a nagyobb teljesítményű autókon is ezt a fojtás nélküli rendszert.

Gyűjtöttem az információt, olvastam a csoportokban. A Zoltán által készített kipufogó dobok kaptak hideget, meleget. Akadt egy-két kommentelő, akik szerint semmit sem ér, nagyon sokan viszont elégedetten használják. Akik már KZ-Kipufogódobot használnak, teljesítménynövekedésről, fogyasztás-csökkenésről, dinamikusabb gyorsulásról írtak számos posztban. Ez érdekes lett számomra, mert hát ki ne szeretne egy erősebb, és takarékosabb autót?! Érdeklődésemre Zoltán elmondta, hogy a kipufogó dobjai egyedi darabok. Mindegyik kap extra korrózió védelmet, igény szerint díszvéget, és műhelyében akár fel is szereli az autóra. (Aki cserélt már otthon maga kipufogót, az tudja, hogy ez mekkora érték!)

Szóval, beszereztem egy ilyen dobot, és mivel az autómon épp aktuális a hátsó kipufogó dob cseréje, kipróbálom.
A kipufogó dob felszerelésének pillanatában az autóm 17 éves. Egy Diesel „A” Zafirám van, amely az órája szerint már túl van a 308.000 km futásteljesítményen. Az autóm egy viszonylag jól karban tartott teljesen tunning mentes példány, még az EGR szelep is benne van, és működik. Ez az verda lesz a tesztalany, melyen teszteljük, hogy valóban nőhet-e a teljesítménye az autónak, esetleg csökken-e a fogyasztása.

Én megesküdnék rá, hogy az én autóm akkor is jobban megy, ha lemosom, vagy kitakarítom. Egy alapos porszívózás után más a hangja, csendesebb, és jobban is harap. Persze, ez nem így van, de úgy érzem.
Sosem kérdőjelezem meg a mások tapasztalatait, de ez a fajta „megérzés” sosem ad hiteles adatokat.
Ezért, mérünk!

Elhatároztuk, hogy teljesítményt mérünk az autón gyári dobbal, majd egy dobcsere után (kb 30 perc) KZ-Kipufogóval megismételjük a mérést.
Az autó ugyanaz, az üzemanyag ugyanaz, a mérőpad ugyanaz, minden ugyanaz lesz, csak a kipufogó dob változik.

Legújabb bejegyzések

Ajánlott cikkek

Iratkozz fel további Zafirás tartalmakért!

Iratkozz fel a YouTube csatornánkra további hasznos és szórakoztató tartalomért!