fejléckép

Zafira A típustörténet

A Zafira talán az Opel egyik legjobban sikerült, és igen népszerű autó típusa.
A "G" Astra alapjaira épült, de mégis olyan technológia újításokat hozott, amelyeket addig egyik gyártó sem használt az autógyártásban.
Ennek az első modellje az "A" Zafira volt, melyet a Porsche Engineering közreműködésével terveztek.

Ez a típus más kontinenseken Chevrolet Zafira, illetve Chevrolet Nabira néven volt kapható, de jelen volt Japánban is Subaru Traviq néven, ám itt nem aratott kirobbanó sikert.

- Hirdetés - 
- - - - - - - - 

Az "A" Zafira hozta az adott évjáratban megszokott német minőséget és fejlettséget, amely még ma is megállja a helyét.
Kívülről nézve kompakt, ám belül mégis tágas utastérrel büszkélkedhet. A forradalmi Flex 7 rendszer, a padlóba rejtett üléseknek köszönhetően, 5 fő számára bőséges utazó és csomagteret biztosít, de mégis megmarad a 7 személy szállításának lehetősége. A felhajtott hátsó két ülés teljesértékű, így akár 2 felnőtt szállítására is alkalmasak. 7 személlyel is kellemes utastérrel rendelkezik az autó, bár ezesetben számolnunk kell a csomagtér csökkenésével. A Flex 7 rendszer nem csak a padlóba rejtett plusz 2 ülést foglalja magában hanem, a középső sor szintén előre tolható és lehajtható, így akár 1700 literes csomagtér is kialakítható.

Az A Zafira felszereltségtől függően kapható volt a kor összes Opel által gyártott extrájával is. A legnagyobb felszereltségű típus az Elegance, amelyben olyan extrák is szerepelhettek, mint:
Színes, navigációs kijelző
Digitális klíma
CD tár
Küszöb dísz
Xenon lámpa
További extraként gyári Tető monitor (DVD lejátszó), plusz hátsó tetőablak is rendelhető volt.

Motor típusok, és felszereltség

1999
1.6 16V (100 LE)
1.8 16V (115 LE)
2.0 Di (82 LE)

2000
A 2000-es év is tartogatott újdonságokat a Zafira életében. Ebben az évben vált rendelhetővé a hátsó tolótető, valamint ismét 3 új motor típussal bővült a paletta.

Új motor típusok:

1.8 16V (125 LE)
2.2 16V (147 LE)
2.0 DTi (100 LE)

2001
Felszereltségtől függően már rendelhető volt a Zafira függönylégzsákkal, amely még jobban növelte az utasbiztonságot.

A 2001-es év Őszén az Opel bemutatta az első földgáz hajtású autót, amely a Zafira CNG volt. Ezt a típus már 2002-ben már kapható is volt.

Szintén ebben az évben jelent meg a Zafira OPC változata is. Ez a típus morcosabb, sportosabb formajegyeket és erősebb motort kapott. Ezek a formajegyek mind külsőleg, mind belsőleg megkülönböztetik az OPC Zafirát a hagyományos formatervtől.

Az Opel és egyben a Zafira történetében nagy szerepet játszott a 2001-es év. Szintén ebben az évben volt az Opel egyik nagy projektje a GM HydroGen3 nevű teszt autó, amely a Zarira A alapjaira épült.

Motor típusok:
2.0 Turbo (200 LE)

- Hirdetés - 
- - - - - - - - 

2002
A 2002-es évben ismét bővült a motor paletta.

Motor típus:
2.2 DTi (125 LE)

2003
Ez volt az az év, amikor az Opel úgy érezte, hogy az eddigi formát kissé fel kell frissítenie. A frissítés meghagyta az eddigi forma tervet, csupán apróbb finomításokat hajtottak végre az autón. A 2003-as FaceLift, főként megjelenésben hozott apróbb változtatásokat. Ezek közé tartozik, hogy a hűtőrács kapott egy krómcsíkot, a hátsó lámpa búráján az index helye is fehér színű, és már a csomagtér ajtó üvege ragasztott, így eltűnt a mellette futó gumibetét is.
A hátsó ülés középső ülőhelye is biztonságosabbá vált, a 3 pontos ővnek köszönhetően. 

2005
Ebben az évben fejeződött be az A Zafira gyártása, bekövetkezett a modell váltás. Innentől kezdve már csak a Zafira új típusa a B Zafira volt rendelhető.



<< vissza a bloghoz

Fel↑