fejléckép

VP44 Levegősödés

Az X20DTL, Y20DTH, Y22DTR motorokkal (VP 44 PSG-5, PSG-16 adagoló) szerelt Opelek nem rendelkeznek tankba épített üzemanyag szivattyúval. A mechanikus üzemanyag szivattyút az adagolóba építették, így a motortérben lévő adagoló feladata, hogy az autó hátsó részén elhelyezett tankból, szívja az üzemanyagot. Dízel motoroknál kimondottan fontos a folyamatos üzemanyag ellátás. A gázolaj befecskendezése közel 1000 bar környékén történik, ha levegő kerül az üzemanyag rendszerbe, (ami a folyadékokkal ellentétben összenyomható) nem történik befecskendezés, a hengerekben égés-kimaradás következik be, a motor dadog, majd leáll.  

- Hirdetés - 
- - - - - - - - 

Ha azt tapasztaljuk, hogy autónk beindul, jellemzően 5-15 mp múlva leáll, és csak hosszas indítózás után hajlandó újra elindulni, vizsgáljuk át az üzemanyag rendszert, mert valószínűleg levegősödési problémával állunk szemben. A hiba feltárása nem egyszerű feladat, mert ellentétben a nyomás alatt lévő rendszerekkel, nagyon ritkán látunk szivárgást. 

Leggyakoribb levegősödési pontok:

  • Résolajcső
  • Gázolajszűrő ház
  • Traverz gyűrű
  • Adagoló


A sorrendet a javítás nehézségének sorrendjében állítottuk fel, ebben a cikkben az első két hibaok javításához készítettünk leírást, illetve videót.

Résolajcső. Itt egyszerű a dolgunk, résolaj csöveket szemrevételezéssel ellenőrizzük, fokozott figyelmet fordítva a műanyag toltókra, "T" idomokra. Ha a csöveken és a toldókon revülést, repedés találunk, cseréljük ki. 

Gázolajszűrő ház. Gyakori hiba, hogy a gázolaj szűrő ház fedele sérül, megreped, illetve a benne lévő tömítő gyűrűk elöregszenek, így a csatlakozási pontoknál levegő juthat az üzemanyag rendszerbe. 
A fedél cseréje, gázolajszűrővel együtt kb 15 perc. 



Adagoló. Az adagoló ház, és az adagoló elektronika talpa közötti gumi tömítés elöregedése okozza a levegősödést. Jellemző tünete, hogy hosszabb állás után az autó egyszerűen nem indul. Ha már minden mást kizártunk, (traverz gyűrű, résolaj cső, gázolaj szűrő, stb) érdemes itt folytatni a hiba keresését. Nem túl elegáns megoldás, de ezen a fotón nagyon jól látszik, hogy miként javították ezt a problémát. Illeszkedő felületek kívülről pasztázva. Ez is egy megoldás, de sokkal elegánsabb a tömítés cseréje. Nagyításhoz kattins a fotóra! 

Adagoló levegősödés


 

Ezek is érdekesek lehetnek: 
 - Szívósor tisztítás
 - Zafira VP 44 adagoló
Elrettentő példa!

 



<< vissza a bloghoz

Sikeres regisztráció

A jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Az e-mail címedet már korábban regisztráltuk!

Az új jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Hibás ellenőrző kód

Hibás ellenőrző kódot adtál meg, az űrlap elküldése nem sikerült.
Üres e-mail cím...

Kérlek add meg az e-mail címedet,
és próbálkozz újra!
Hibás adatok

Kérlek add meg a helyes e-mail címet
és jelszót, majd próbálkozz újra!
Hibás e-mail cím

A megadott email címmel
nincs regisztrált felhasználónk.
Sikeres módosítás

A személyes adataidat sikeresen módosítottad,
az új adatokat elmentettük.
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím már foglalt.
Kérlek adj meg egy másik e-mail címet!
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím formátuma hibás,
kérlek javítsd ki!
Valamit elfelejtettél?

A regisztráció feltétele, hogy elolvasod és elfogadod
az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót.

Fel↑