fejléckép

VP44 Levegősödés

Az X20DTL, Y20DTH, Y22DTR motorokkal (VP 44 PSG-5, PSG-16 adagoló) szerelt Opelek nem rendelkeznek tankba épített üzemanyag szivattyúval. A mechanikus üzemanyag szivattyút az adagolóba építették, így a motortérben lévő adagoló feladata, hogy az autó hátsó részén elhelyezett tankból, szívja az üzemanyagot. Dízel motoroknál kimondottan fontos a folyamatos üzemanyag ellátás. A gázolaj befecskendezése közel 1000 bar környékén történik, ha levegő kerül az üzemanyag rendszerbe, (ami a folyadékokkal ellentétben összenyomható) nem történik befecskendezés, a hengerekben égés-kimaradás következik be, a motor dadog, majd leáll.  


Hirdetés - - -

Ha azt tapasztaljuk, hogy autónk beindul, jellemzően 5-15 mp múlva leáll, és csak hosszas indítózás után hajlandó újra elindulni, vizsgáljuk át az üzemanyag rendszert, mert valószínűleg levegősödési problémával állunk szemben. A hiba feltárása nem egyszerű feladat, mert ellentétben a nyomás alatt lévő rendszerekkel, nagyon ritkán látunk szivárgást. 

Leggyakoribb levegősödési pontok:

  • Résolajcső
  • Gázolajszűrő ház
  • Traverz gyűrű
  • Adagoló

A sorrendet a javítás nehézségének sorrendjében állítottuk fel, ebben a cikkben az első két hibaok javításához készítettünk leírást, illetve videót.

Résolajcső. Itt egyszerű a dolgunk, résolaj csöveket szemrevételezéssel ellenőrizzük, fokozott figyelmet fordítva a műanyag toltókra, "T" idomokra. Ha a csöveken és a toldókon revülést, repedés találunk, cseréljük ki. 

Gázolajszűrő ház. Gyakori hiba, hogy a gázolaj szűrő ház fedele sérül, megreped, illetve a benne lévő tömítő gyűrűk elöregszenek, így a csatlakozási pontoknál levegő juthat az üzemanyag rendszerbe. 
A fedél cseréje, gázolajszűrővel együtt kb 15 perc. 



<< vissza a bloghoz

Fel↑