fejléckép

Szennyezett gázolajszűrő

Ide kattintva megtekinthető egy videó a gázolajszűrő cseréről. Érdemes megnézni mielőtt tovább olvasol, mert abban a videóban jól látszik, hogy miként is néz ki egy használt gázolaj szűrő, ami egy egészséges motorban van. 

Ha magad szervízeled az autódat hamar észreveszed, hogy valami nincs rendben ha a gázolaj szűrőd így néz ki:
Opel zafira gázolaj szűrő

Ilyenkor az első gondolat: hol is tankoltam utoljára? A probléma oka azonban nem feltétlenül az üzemanyagkútra vezethető vissza. Persze, lehet hasonló mocskot beletankolni de most azt feltételezzünk, hogy olyan üzemanyag kúton tankolunk, - mint ahogy én is tettem -  ahol egy figyelőablakon keresztül látod, amint az aranysárga üzemanyag áramlik a pisztolyon keresztül autód tankjába. Téged pedig másodpercről-másodpercre jobban ver a víz, miközben a kútoszlop számlálóját figyeled...

Felmerül a kérdés, hogy normális üzemanyagot tankolsz, időben cseréled a gázolaj szűrőt, mitől lehet mégis ilyen fekete, szennyezett? 
A válasz egyszerű. Motorolaj van az üzemanyagban.

Ez a hiba jellemzően VP44 adagolóval szerelt motoroknál fordul elő, Zafirák esetében X20DTL, Y20DTH, Y22DTR motorkódok.   

Leggyakoribb hibaok, a traverzgyűrűnek nevezett tömítőgyűrű elöregedése. Ez egy gumi és fém alapanyagból álló tömítőgyűrű a porlasztó (befecskendező) tetején, ami biztosítja hogy a visszatérő résolaj ne keveredhessen a motorolajjal. 
Idővel azonban a gumi kikeményedik, elveszti rugalmasságát.

Traverz gyűrű csere közben készítettem egy fotót, melyen jól látható a különbség.
A bal oldali gyűrű új, míg a jobb oldali használt. 

Tapasztalataim szerint, a traverz gyűrű meghibásodását leggyakrabban mi magunk, (vagy a szerelőnk) okozza anélkül hogy tudnánk róla.
Amikor megbontjuk a nagynyomású csöveket, - pl szívósor tisztításnál, adagoló cserénél, stb... - megmozdulhat a traverz gyűrű. Egy több éves, kikeményedett gumi alkatrész azonban már nem annyira rugalmas, hogy akár pár tized mm elmozdulás után tökéletesen tömítsen. Mivel az adagoló szívja vissza a résolajat, a tömítőgyűrű meghibásodása esetén motorolaj jut az adagolóba, és így az egész üzemanyag rendszerbe. Igen, a tankba, és a gázolaj szűrőbe is.

- Hirdetés - 
- - - - - - - - 

A traverzgyűrű öregedésének, meghibásodásának másik jellemző tünete a levegősődés. Ahol motorolajat tud szívni az adagoló, ott levegőt is. 
Ilyenkor az autó hosszabb-rövidebb állás után nehezen indul. 

Mindkét esetben érdemes a hibát mielőbb javítani, javíttatni mert hosszabb távon ez a VP44 adagoló meghibásodásához vezet. 




<< vissza a bloghoz

Sikeres regisztráció

A jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Az e-mail címedet már korábban regisztráltuk!

Az új jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Hibás ellenőrző kód

Hibás ellenőrző kódot adtál meg, az űrlap elküldése nem sikerült.
Üres e-mail cím...

Kérlek add meg az e-mail címedet,
és próbálkozz újra!
Hibás adatok

Kérlek add meg a helyes e-mail címet
és jelszót, majd próbálkozz újra!
Hibás e-mail cím

A megadott email címmel
nincs regisztrált felhasználónk.
Sikeres módosítás

A személyes adataidat sikeresen módosítottad,
az új adatokat elmentettük.
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím már foglalt.
Kérlek adj meg egy másik e-mail címet!
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím formátuma hibás,
kérlek javítsd ki!
Valamit elfelejtettél?

A regisztráció feltétele, hogy elolvasod és elfogadod
az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót.

Fel↑