fejléckép

PZN-198

Joggal állíthatom, hogy az én autóm, egy bontástól megmenekült Zafira... Kezdi Laci autójának bemutatását. Majd így folytatja: 

Régi Opeles családból származom. Amennyire emlékszem csak Opeljei voltak a családnak. Legtöbbször Astráink voltak. Régi gondolatom volt Zafirára váltani. Sok-sok éven keresztül megnéztem jó pár Zafirát amely a fantasztikus Astrám helyébe léphetne. Már letettem róla mikor szembesültünk a ténnyel, hogy kinőttük hűn szeretett Astránkat. El kezdtünk beszélni róla, hogy valami nagyobb autóra kéne váltanunk. Nem konkréttan Zafirára gondoltunk.

- Hirdetés - 
- - - - - - - - 

Elmentünk egyenlőre csak nézelődni, hogy milyen autó tetszene a családnak. Már a második kereskedésben jártunk mikor a hátsó sorban egy import Zafírát pillantottunk meg.Látszódott rajta, hogy eléggé viseltes és igénytelenül van javítgatva, de megtetszett. Mondhatni, hogy szerelem volt első látásra. Rengeteg csatában vehetett részt Zafika. A km óra állás mint később is kiderült nem az addigi futásteljesítményét tükrözte de ezt már akkor is sejtettem mikor összekötöttük életünket Zafirával.Ez a kulcsmásolás során került felszínre mert az autó csak egyetlen egy darab kulccsal érkezett kicsiny hazánkba. El kezdődött a közös életünk Zafirával. 

Nem sokáig voltam örömteli hangulatban mert sorba jöttek ki az autó rejtett hibái. Kezdtük a mértéktelen olajfogyasztással, melyet a chek lámpa folyamatos világítása követett. Mondjuk ez többször is világított függetlenül attól, hogy többször olvastunk és töröltünk hibakódot. Kiderült, hogy sok minden nem működik rajta. Többek között a klíma sem. Hosszú egyeztetés után sikerült egy zárt körű szervizbe bejuttatni Zafikát.  Szét kapták darabjaira a motort. Kapott majdnem egy teljes motor felújítást. A dugattyúkat és hüvelyeket felszabályozták. Kicseréltek rajta mindent amit kellett. Tömítéseket, gyertyákat, szimeringeket stb....A tengelykapcsoló is teljesen tropa volt így kapott egy új kuplungot is.Kapott egy új vezérlést is de ez alap ilyenkor mikor egy idős autót vesz a nyakába az ember. Menjünk tovább. Az elektronika sem volt tökéletes, többek között a vonóhorgot is át kellett köttetni magyar szabványúra. Utolsó lépésben a karosszéria rendbetétele következett melyben a korróziónak indult részeket kijavították illetve az autó néhány elemét újra fújták és kapott egy komplett polírozást az autó. Amint ezek elkészültek, észrevettem, hogy a check engine lámpa folyamatosan világít, autó húzása nem olyan, mint amilyennek lennie kell. Ezt a hibát motorvezérlő cserével orvosultuk, ma már hibakód nélkül autózok. 

Azóta is kölcsönösen szolgáljuk egymást Zafirával.


A cikket írta:
Kormos László



<< vissza a bloghoz

Sikeres regisztráció

A jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Az e-mail címedet már korábban regisztráltuk!

Az új jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Hibás ellenőrző kód

Hibás ellenőrző kódot adtál meg, az űrlap elküldése nem sikerült.
Üres e-mail cím...

Kérlek add meg az e-mail címedet,
és próbálkozz újra!
Hibás adatok

Kérlek add meg a helyes e-mail címet
és jelszót, majd próbálkozz újra!
Hibás e-mail cím

A megadott email címmel
nincs regisztrált felhasználónk.
Sikeres módosítás

A személyes adataidat sikeresen módosítottad,
az új adatokat elmentettük.
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím már foglalt.
Kérlek adj meg egy másik e-mail címet!
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím formátuma hibás,
kérlek javítsd ki!
Valamit elfelejtettél?

A regisztráció feltétele, hogy elolvasod és elfogadod
az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót.

Fel↑