fejléckép

Blog

Országtúra 2020 [beszámoló]

Sziasztok

Ahogy ígértem, elkészítettem egy "rövid" összefoglalót az első ZafiraKlub Országtúráról. Bevezetőként pár gondolat arról, hogy miként is fogalmazódott meg az Országtúra ötlete, és hogyan lett ismét egy ötletből, valóság.

Talán, nem egyedülálló dolog a világon, hogy egy autós csoport néhány tagja túrázni megy. Azonban a közel 1 hetes időtartam számos megállóval, több kempingben már meglehetősen ritka dolog, és a ZafiraKlub Hungary csoporton kívül, talán más autós klub még nem is vitt véghez hasonló túrát. Vagy csak nincs róla tudomásunk...

A koronavírus járvány csillapodását követően, 2020.08.10.-én egy maroknyi ember útrakelt, hogy Tokodaltáróról indulva, felkeresse hazánk nevezetességeinek egy részét. Az elszántság első jele az volt, hogy többen már egy nappal az indulás előtt útrakeltek azért, hogy időben érkezzenek az indulási pontra.
Az útvonal megtervezése már hetekkel az indulás előtt elkezdődött. Ez egy igen nehéz feladat volt, mert Magyarországon százával, ezrével vannak műemlékek, látványosságok melyeket mindenképp látni kell, ezekből választottunk néhányat, melyet az első országtúra keretén belül felkeresünk. Az útvonal tervezésével párhuzamosan elkészült matricánk, mely az első országtúrát szimbolizálva minden, -a túrán résztvevő autóra- felkerült.

- Hirdetés -
- - - - - - - -

Miután a résztvők minden tagja megérkezett, elindultunk Tokodaltáróról, Fertőd irányába. Első megállónk az Esterházy kastély parkolója volt, ahonnan 1 perc gyalogút után érkeztünk a kastély bejáratához. A kastélykert ingyenesen látogatható, mi azonban szerettük volna látni a termeket is. A belépő megváltása után csoportban, tárlatvezető segítségével tekinthettük meg a kastély csodálatos aranyozott falait, tükörtermét, kincstárát. Ha már itt jártunk, természetesen sétáltunk egyet a gyönyörűen rendezett kertben, kávéztunk az itt kialakított kávézóban mielőtt folytattuk volna utunkat.

Eredeti terveink szerint Szombathelyen kerestünk volna szállás gyanánt kempinget, de mivel itt nem állt rendelkezésünkre, Gersekarátra esett a választásunk.
A Sárvíz tó partján lévő kempingben vertünk tábort. Itt a kempingben, és a strandon igen kevesen voltak rajtunk kívül amit ebben a járványügyi helyzetben pozítívan értékeltünk. Meglepő módon, a szúnyog invázió is elkerült, a hely teljesen szúnyogmentes. A személyzet kedves, segítőkész, az árak elfogadhatóak, bár abban a teljes csoport egyetértett, hogy a vizeblokk elbírna egy teljeskörű felújítást.
Ittlétünk másnapján az időjárás nem volt túl kegyes hozzánk, a délután egy részét sátrainkban töltöttük, várván a nem kért eső elvonultát. Tartottunk tőle, hogy a Vasvárra tervezett MiniMeet a zápor miatt elmarad. De nem! Megtisztelő volt, hogy a zord időjárás ellenére is vártak minket Klubtagok, hogy egy kis időt együtt tölthessünk.

Az átvonuló zivatar miatt rendesen eláztunk, harmadnap a vizes sátrakat csuktuk össze. Ez a kellemetlenség nem szegte kedvünket, a teljes csapat folytatta útját Sümeg felé, ahol a programlistában a Sümegi vár megtekintése szerepelt.
A várban eltöltött 2 óra alatt megnéztük a helyi kiállítást, betekintést nyertünk a korabeli életbe, és természetesen készítettünk egy bejegyzést a vendégkönyvbe, emlékérmet készítettünk.

Sümeget elhagyván utunk a "Magyar Tenger", azaz a Balaton felé vezetett. Tihanynál ismét találkoztunk egy Klubtagunkkal. Megismertük "Fülest" a Zafirát, aki bár összetört, Gazdijának köszönhetően újra rója az utakat. Kevés időt töltöttünk a Balatonnál, mindössze annyit, míg komppal átkeltünk rajta. Ennek ellenére, nagy élmény volt kocsival ráállni egy "nagy hajóra", és útrakelni a túlpart irányába. Felnőttek, gyermekek egyaránt élvezték ezt a néhány perces hajóutat, miközben szusszantunk egyet az előttünk álló következő 3 órás útszakasz előtt.

A mozgalmas nap után megérkeztünk Kiskunmajsára, mely a következő 2 napban ad otthont az #országtúra résztvevőinek.
Kiskunmajsán az élet a szokásos sátorállítással -összekötve némi sörfogyasztással- kezdődött, majd pihenéssel folytatódott. Másnap strandolás a termálfürdőben, este közös főzés, természetesen bográcsban.
Következő nap reggelén csomagoltunk, és indultunk Debrecen irányába, Hortobágyon keresztül. A híres Hortobágyi 9 lyukú hídnál tartottunk egy rövid pihenőt, megálltunk a pásztormúzeumnál egy rövid sétára.

- Hirdetés -
- - - - - - - -

Debrecen (Kerekestelepi kemping) volt országtúránk utolsó állomása, ahol a záróesten nem maradhatott el a tábortűz, és szalonnasütés.
Következő MiniTalálkozónk helyszíne Debrecen Tesco parkoló.
Meglepetésként, egy kedves Klubtagunktól 2 táskányi üdítőt kaptunk, melyet ezúton is köszönünk. Míg vártuk Firkát, - talán a legtöbbet szétszerelt, és összerakott Zafirát - volt időnk kitalálni, miként is lehet automata csomagtér ajtót építeni Zafirába!

Hát így:

Ha kíváncsi vagy, mitől (kitől) csukódik le a csomagtér ajtó, kattints ide! :)

Bár nem így terveztük, de érdekességképp úgy alakult, hogy az első ZafiraKlub Országtúrán csak "A" Zafirákkal gurultunk végig. Az autók jól vizsgáztak, bírták az utat, szervízre, autómentőre nem volt szükség a kb 1200 km-en. Egy nehezen forduló gyújtáskulcs, és egy kissé lemerült akkun kívül más hiba nem merült fel.

Végül, de nem utolsó sorban elismerés illeti az országtúra minden résztvevőjét! Mi voltunk azok, akik átélték az utazás élményét, láttuk azokat a pillanatképeket, melyeket utazás közben fotózni, vagy egy cikkben leírni nem lehet. Hatalmas élménnyel lettünk gazdagabbak!
... és ami már biztos: Jövőre is lesz #OrszágTúra!
www.orszagtura.hu

<< vissza a bloghoz

Sikeres regisztráció

A jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Az e-mail címedet már korábban regisztráltuk!

Az új jelszavadat e-mailben kapod meg,
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!

Hibás ellenőrző kód

Hibás ellenőrző kódot adtál meg, az űrlap elküldése nem sikerült.
Üres e-mail cím...

Kérlek add meg az e-mail címedet,
és próbálkozz újra!
Hibás adatok

Kérlek add meg a helyes e-mail címet
és jelszót, majd próbálkozz újra!
Hibás e-mail cím

A megadott email címmel
nincs regisztrált felhasználónk.
Sikeres módosítás

A személyes adataidat sikeresen módosítottad,
az új adatokat elmentettük.
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím már foglalt.
Kérlek adj meg egy másik e-mail címet!

A megadott e-mail cím formátuma hibás,
kérlek javítsd ki!
Valamit elfelejtettél?

A regisztráció feltétele, hogy elolvasod és elfogadod
az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót.