fejléckép

MZR-562

Mi, akik az ZafiraKlub Hungary csoport tagjai vagyunk, valamilyen úton-módon Zafirások lettünk. Én például akkor, amikor kinőtük a családi autóként használt Corsánkat, és elkezdtünk nagyobb autó után nézelődni.

Hosszas keresgélés után Kollégám mutatott egy Zafirát, mely a lakhelyéhez közel, egy autókereskedésben árválkodott. Nem volt egy különleges darab, de megtetszett. 2003 gyártási év, 2.2 Diesel, viszonylag jól felszerelt, -xenon, 6 légzsák, tetőmonitor,- óra szerint, 237.000 km-el. Átnéztem, szokásos hibák… jobb első gumi félrekopva, (kormányösszekötő lógott) alján minimális rozsda, motorháztetőn pár kavicsfelverődés, de látszólag egyben volt a verda. 2017 februárjában megvettük.

- Hirdetés - 
- - - - - - - - 

Lecseréltem olajat, szűrőket, majd az első hónapokban -teszt jelleggel- helyben használtam. Bevásárlás, munkába járás, egy-egy kisebb kiruccanás. Lakott területen kívül azért egyszer-egyszer meghajtottam, hogy ha szét akar esni a kis genya, a közelben essen szét, ahonnan könnyen haza lehet vontatni. Bírta.

A rövid távú tesztek olyan jól sikerültek, hogy 2017 nyarán bevállatunk egy hosszabb utat. Augusztusban elindultunk nyaralni Olaszországba, majd onnan át Párizsba, végül haza. Gond nélkül letudtuk ezt a távot, autó nagyon jól bírta az utazást, mi pedig számtalan élménnyel lettünk gazdagabbak.

2017 közeledett a tél. Kényeztetni akartam a verdát, -ki tudja mikor volt cserélve- vettem 4 izzítógyertyát. Kiszereléskor természetesen, a négy darab gyertyából kettő beletört. Elvittem egy autószerelő műhelybe, ahol próbálták helyben kifúrni, persze nem sikerült. Hengerfej le… Ez volt az első alkalom, mikor eszembe jutott, hogy felgyújtom! A bánatért nyúltam hozzá? Indult ez így is…
Mostani fejjel, már nem vinném szervízbe. Kifúrnám otthon, mint ebben a videóban... 

Átlendültünk rajta, autó kész lett. Új gyertyákkal -11 C fokban is szépen indult, mindenki boldog.
Decemberben irány Zakopane. Gyönyörű havas táj, karácsonyi vásár, újabb élmények.

Az öröm azonban nem tartott sokáig. Pár hónap múlva elindultam itthonról, majd pár száz méter után a kocsi rángatózva megállt. Hibakód olvasás, adagoló hiba. Miért is nem gyújtottam fel fél évvel ezelőtt…? Nincs mit tenni, adagoló javítás. Ekkor derült ki, hogy csoda, hogy az adagoló eddig ment. Avatatlan kezek munkájaként pár darab átkötés, plusz vezetékek éktelenkedtek az adagolóban.
Nagyon hasonlított, erre az adagolóra. Link: Tákolt adagoló
Csere egy másik, bontottra. Bár a szervíz felújítást ígért, a felújítás kimerült abban, hogy feltettek egy bontott darabot. Pénztárcám könnyebb lett 130e ft-al, de az autó ismét működik.

2018 nyara. Ismét egy nyaralás. A tavalyi Olasz-Francia nyaralást már tervben is túlszárnyaltuk, most az terveztük, hogy megkerüljük az Adriai tengert. Így is lett, közel 3 hét, országról országra, összesen úgy 5500 km. Zafi ismét jól vizsgázott. Annak ellenére, hogy Olaszországban egy éjszaka feltörték, más problémánk nem volt. Épségben, újabb élményekkel gazdagabban értünk haza.

Eddig a kocsira annyi pénzt költöttem, ami szükséges volt ahhoz, hogy az autó üzembiztosan működjön, kopó alkatrészek, olaj,-és szűrők cseréje, meghibásodások javítása, stb…

Aztán, valami megváltozott, elkezdtem építeni, fejleszteni. Találtam egy hirdetést, melyben színes kijelzőt hirdetnek komplett szettben. CID, NCDR, CD-tár, kábelek, antenna, minden. Egy szépséghiba volt, hogy ez pack Lengyelországban van. No problem, utazni szeretünk. Indultunk, és egy családi kirándulással egybekötve elmentünk érte, megvettük.

A beépítés már nem volt ennyire egyszerű. Bár autómban a vezetékelés szépen ki van építve, hiányzott még egy doboznyi szenzor. Hűtőfolyadék, ablakmosó, olajszint érzékelők, fékkopásjelző, stb… A ZafiraKlub Hungary csoportban rengeteg segítséget kaptam, mind a hiányzó cumók beszerzését illetően, mind azok bekötésében. Mindenesetre, a CID/NCDR páros beépítésre került az autómba, hibátlanul működik.

- Hirdetés - 
- - - - - - - - 

Következő lépés az volt, mikor egy hirdetésben megpillantottam egy OPC Body kit-et, 55e ft-ért hirdetve, kompletten. Bár az autóm nem OPC, 2.2 Diesel motor hajtja, azonban az OPC elemekben rejlő szolid sportosság tetszik. Tehát kell. A vételár azonban csak a kezdet volt… Követezett az autó szétszerelése, fényezése az új elemekkel együtt, majd az összeszerelés. Szokásos apró szívások természetesen jelentkeztek. OPC ködlámpa csatija nem egyezik a normál csatival, OPC hátsó lökhárítóban benne vannak a parkradar szenzorjai, de ezeket be kell kötni, mert az előzőben nem volt. Persze, ezek olvasva nem tűnnek komoly gondnak, de aki végzett hasonló átépítést az tudja, hogy mekkora energia 1-1 apróság beszerzése. Végül, ez is sikerül. Lett egy „kamu” OPC-m, működő ködlámpával, működő tolató szenzorral.

Persze, az idei év sem maradt fejlesztés nélkül. Mivel az idő vasfoga a hátsó kipufogó dobot már becsülettel megrágta, ideje volt lecserélni. Ekkor kapott az autóm egy KZ hátsó dobot, saválló, dupla véggel, amitől sokkal mutatósabb lett a popsija az öreglánynak.

Mivel saját célra sokat használom az autót, számomra fontos, hogy a lehetőségekhez képest, (teljesítmény csökkenés nélkül), a legkevesebb üzemanyaggal beérje az autó.  
1 liter fogyasztás csökkenés (8l/100km-ről 7l/100km-re) 100km-enként 1 liter, 1000 km-enként 10 liter, 10.000 km-enként 100 liter üzemanyag  megtakarítást jelent, ami forintosítva a kb 380 ft-os üzemanyag ár mellett 38.000 ft. Lehet játszani a számokkal, érdekes eredmény jöhet ki, ha kiszámolod mondjuk 100.000 km-re vetítve. 

Ennek jegyében, jelenleg, a váltó projecten dolgozunk. Létezik hosszabb F35 váltó Y22DTR motorhoz, melyet beszereltünk, és használok. Picit hosszabbak a sebességek, így a motor kevesebbet pörög, ugyanazon a sebesség tartományban. Váltócsere megvolt, felkerült egy hosszabb váltó az autóra. Ha kíváncsi vagy a tapasztalatokra, ide kattintva, vagy a cikk végén lévő hosszabb váltó gombra klikkelve elolvashatod!  

Eddig mintegy 80.000 km-t tettem meg az autóval, 11 ország útjain gurultunk együtt, mígnem egyszer csak meglepett egy "apró" hibával. Elment a fűtés... 

Miért is nem gyújtottam fel?! Fűtés elment, hűtőfolyadék a kiegyenlítő tartályban habzik. Ha érdekel hogy mi volt a hibaok, mennyi pénzzel lett ismét könnyebb a pénztarcám, hogy miként javítottuk, kattints a MOTORFELÚJTÁS gombra! 

MotorfelújításHosszabb váltó




<< vissza a bloghoz

Sikeres regisztráció

A jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Az e-mail címedet már korábban regisztráltuk!

Az új jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Hibás ellenőrző kód

Hibás ellenőrző kódot adtál meg, az űrlap elküldése nem sikerült.
Üres e-mail cím...

Kérlek add meg az e-mail címedet,
és próbálkozz újra!
Hibás adatok

Kérlek add meg a helyes e-mail címet
és jelszót, majd próbálkozz újra!
Hibás e-mail cím

A megadott email címmel
nincs regisztrált felhasználónk.
Sikeres módosítás

A személyes adataidat sikeresen módosítottad,
az új adatokat elmentettük.
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím már foglalt.
Kérlek adj meg egy másik e-mail címet!
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím formátuma hibás,
kérlek javítsd ki!
Valamit elfelejtettél?

A regisztráció feltétele, hogy elolvasod és elfogadod
az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót.

Fel↑