fejléckép

JRJ-368

Azoknak, akik szeretnek olvasni egy-egy autó történetéről, azoknak #Dödi - ről szóló blogbejegyzés igazi csemege lesz. 
Hol is kezdődött a történet? Nagyjából itt: 
Ezt az autót 2021.04.29.-én vásároltuk, és elindultunk vele a mintegy 210 km-re lévő otthonunk felé. A hazaút nem volt egy sikertörténet, kb 80 km-t mentünk, mikor az autó kissé rángatni kezdett, majd pár km út megtétele után Kecskemét környékén leállt.  A tünet teljesen megegyezett azzal, mint amikor kifogy az üzemanyag a kocsiból, a szintjelző is negyed tank alatti mennyiséget mutatott, reménykedtünk benne, hogy csupán ennyi a probléma. A jelenlévő másik Zafirával elmentünk a legközelebbi üzemanyag kúthoz, vettem kannát, üzemanyagot, beletöltöttünk. Indítás, természetesen nem indult... Mi legyen vele? Hátra van még kb 130 km, (ennyit vontatni nem szeretnénk), és még javában élt a kijárási korlátozás, tehát időben haza is kell érnünk. Csóri kocsi mégsem aludhat az út mentén, ezért elvontattuk Kecskeméten egy biztonságos helyre, ahol éjszakára parkolhat. Másnap hibakód olvasás: P0606. Adagoló "agyhalott". 

- Hirdetés - 
- - - - - - - - 

Mielőtt bárki felszisszenne, hogy húú, baszki, jól átvertek!... Nem, nem vertek át. #Dödi egy 2005 évjáratú, 550.000 km-t futott diesel "A" Zafira, Y20DTH motorkóddal, az eladó pedig jelezte, hogy az autón lévő adagoló problémás. Már a megtekintésnél is feltűnt, hogy csak hidegindító segítségével indul, 2500 fordulat felé nehezen megy, de mivel beindult, -saját felelősségemre- elindultunk vele haza. Az autó megvásárlására engem most az motivált, ami a legtöbb autó vásárlót taszítja. Az 550.000 körüli km a kocsiban. 

#Dödi

 
Most ott tartunk, hogy van egy adagoló hibás autóm lerobbanva Kecskemét környékén, én pedig tőle 130 km-re, itthon. Túrtam az internetet, és a fb csoportban találtam egy eladó adagolót, ami pont megfelelő (2 csatis, PSG 16) az autóra, ezért elmentem érte és megvettem. Hogy miként lett #Dödi projekt autó, az talán innen kezdődik. A folytatásban több helyről kaptam önzetlenül segítséget, amit ezúton is Mindenkinek köszönök. 

Mielőtt az adagolót felszerelhetném, azt elő kell készíteni. Még sosem építettem még be úgy alkatrészt autóba, hogy azt a lehetőségeimhez képest ne tisztítsam meg, ne újítsam fel, ne tegyem rendbe. A legfontosabb lépés az, hogy az adagolót hozzá kell programozni az autóban lévő indításgátlóhoz, ellenkező esetben az autó nem indul. A programozást a vezerlojavitas.hu csapata vállalta. Mivel nem akartam az egész adagolót postázni, leszereltem róla a PSG-t. (elektronikát), és csak azt küldtem el javításra.  Miközben szereltem le az elektronikát, előbukkant egy típushiba. Az előtöltés állító szelep vezetékein lévő szigetelések elporladtak. Ez apróságnak tűnik, de ha csupasz vezetékek összeérnek, és/vagy letestelnek, a legjobb esetben is "csak" megáll az autó, rosszabb esetben a vezérlőnek annyi. 
Vezérlőjavítás Team remek munkát végzett, a programozáson, hibakód olvasáson túl, feltöltötték a legfrissebb szoftvert, az elporladt vezetéket is újra cserélték. A javított vezérlőt postafordultával visszakaptam, nekem már csak fel kellett szerelnem az adagolóra. 

Miután ez megtörtént, a kész adagolóval elindultam Kecskemétre, hogy felszereljem az autóra. Egy "útszéli" szerelés volt betervezve "felpattintom, és uccu haza" stílusban. Semmi mást nem szerettem volna aznap az autón csinálni, mint feltenni rá az adagolót, és hazavinni a kocsit. 
Kecskeméten van azonban Farkas Henrik Barátom műhelye, aki felajánlotta segítségét. Elvontattuk Dödit a műhelybe, és nekiláttunk. Henrikkel mindketten jól ismerjük a Zafirák hibáit, ezért ha már szétszereljük az autót, kijavítunk 1-2 hibát is. Leszereltük az olajhűtőt, kicseréltük a tömítéseit, megszűntetvén ezzel az olajfolyást. Cseréltünk travez gyűrűket, résolaj csöveket is, hogy a jövőben ezzel se legyen probléma... Levettük az adagolót, ekkor megértettem! Nem az a csoda, hogy megállt, hanem az, hogy ez az autó ment. Ha kíváncsi vagy rá, hogy milyen adagolót szeretünk le róla, kattints ide.

- Hirdetés - 
- - - - - - - - 

Helyére került az új adagoló, autót feltöltöttük motorolajjal, kapott friss fagyállót, stb..., következett az indítás pillanata. 
Gázolaj nyomócsövekig felpumpálva, kis hidegindítós rásegítés. Motor pöfög, de csak addig jár, amíg fújjuk neki a hidegindítót. Sokáig nem kínoztuk, ha minden rendben, néhány mp múlva, hidegindító nélkül is járnia kellett volna a motornak. 
Némi szomorodás, tanakodás, hibakós olvasás. Nincs hibakód. 
Mentőötlet: próbáljuk újra! Én indítom, Henrik óvatosan, szakaszosan adagolja hidegindítót, épp hogy csak életben tartva a motort. 
Egyszer csak vigyor kerül az arcunkra, jár a motor, hidegindító nélkül is!
Autót készre szereltük, egy búcsú kávé elfogyasztása után, elköszöntünk, és elhagytuk Kecskemétet. 

A folytatásban: Nem indul, csak hidegindítóval. Dödit sem kerülte el a P0340 hibakód. 
Kattints a következő oldalra! 


Következő oldal: #Dödi



<< vissza a bloghoz

Sikeres regisztráció

A jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Az e-mail címedet már korábban regisztráltuk!

Az új jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Hibás ellenőrző kód

Hibás ellenőrző kódot adtál meg, az űrlap elküldése nem sikerült.
Üres e-mail cím...

Kérlek add meg az e-mail címedet,
és próbálkozz újra!
Hibás adatok

Kérlek add meg a helyes e-mail címet
és jelszót, majd próbálkozz újra!
Hibás e-mail cím

A megadott email címmel
nincs regisztrált felhasználónk.
Sikeres módosítás

A személyes adataidat sikeresen módosítottad,
az új adatokat elmentettük.
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím már foglalt.
Kérlek adj meg egy másik e-mail címet!
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím formátuma hibás,
kérlek javítsd ki!
Valamit elfelejtettél?

A regisztráció feltétele, hogy elolvasod és elfogadod
az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót.

Fel↑