fejléckép

Dödi

Kecskemétről hazafelé többször megálltunk tankolni, kávézni. Egy hiba azonban jött velünk. Ha leállítottam az autót, nem indult újra, csak hidegindító segítségével. Egyetlen pici befújás után viszont könnyen indult. Annyira kevés kellett neki az induláshoz, hogy az is elég volt, ha a levegőszűrő házról lehúztam a levegő csövet, oda kb 1 mp-ig permeteztem a hidegidítót, visszatettem a levegőcsövet, és indítottam. Azonnal életre kelt a motor, és amíg le nem állítottam, szépen járt. 

Másnap kiderült, hogy ennek oka csupán annyi volt, hogy a gázolaj szűrő erősen szennyezett. Hogy mitől lehet ilyen fekete egy időben cserélt szűrő, arról egy másik cikkben írtam, amit ide kattintva érsz el.   

- Hirdetés - 
- - - - - - - - 

Üzemanyag rendszer tisztítás, gázolaj szűrő csere, autó megtankolva prémium üzemanyaggal, mindez felturbózva egy üzemanyag-rendszer tisztítóval, és a hiba megszűnt. #Dödi azóta könnyedén, kulcsfordításra indul. 

Ami egy picit szépséghibája a dolognak, hogy időnként mintha kihagyna egy-egy ütemet az autó. Hibakódként beleverte a tárolóba a P0335 (főtengely jeladó) valamint a P0340, (vezérműtengely jeladó) hibakódokat. A főtengely jeladó könnyen cserélhető. Bármely autósboltban pár db pisztolyorrú Mátyásért beszerezhető, a motor külső részén helyezkedik el, és mindössze 1 csavar rögzíti. A vezérműtengely jeladó már problémásabb. Ez az alkatrész az adagoló belsejében, a PSG alatt helyezkedik el, és kb beszerezhetetlen. Ennek megoldásában Gusztonyi Zoltán volt a segítségemre. 
Előzmény, hogy másik Zafirámon  Zoli újította fel az anno a totál halott adagolót, aki a VP 44 befecskendező szivattyúk terén igen nagy tudással, és tapasztalattal rendelkezik. Tárcsáztam, pár perc telefonon történő beszélgetés után kiderült, hogy nem csak tapasztalata, hanem alkatrésze is van ezekhez az adagolókhoz. 2 nap múlva a futárszolgálat hozott nekem egy vezérműtengely jeladót...

Jeladók cserélve, (video) #Dödi azóta hiba mentesen járja az utakat! 

Nem, mégsem. Előző kijelentésem visszavonhatatlanul visszavonom. Bár több 100 km-t kocsikáztam vele hiba nélkül, #Dödi addig hibamentes, amíg le nem mosom. #Dödi nem szeret fürdeni. Tuti, hogy ahhoz a férfi kaszthoz tartozik, aki egy lyukas alsógatyával is elvan hónapokig. Történt az, hogy beálltam vele egy kézi mosóba. Talán a rózsaszín és zöld habbal volt baja, talán a vízzel nincs barátságban, de mosás után nehezen indul, ha beindul, kihagy ütemeket, alapjáraton leáll, menet közben fullad, szintén kihagy ütemeket, mely kisebb nagyobb rángatásban nyilvánul meg. Talán úgy tudnám a hibát a legjobban jellemezni, mintha menet közben random módon egy-egy pillanatra zárna a szívócsőben lévő leállítást  segítő folytószelep. Tárolót tele tolja a legextrémebb hibakódokkal, mely között szerepel ilyenkor a kuplung pedál kapcsoló is, mint hiba. Legutóbb, 3 nappal ezelőtt mostam le a kocsit, utána kb 1 órán keresztül bohóckodott. #Dödi tehát valahol beázik. 
A kérdés már csak, hogy hol?! 

Imádom az ilyen hibákat mert természetesen, mire hazaértem, az autó megszáradt és nyoma sincs annak, hogy egy-két órával ezelőtt még bohóckodott. Sebaj, délutánom úgyis szabad, betervezek egy kis karbantartást. Ilyen esetekben, -hogy kíméljem az idegrendszerem- a karbantartás megkezdése előtt elgurultam egy sörért...

Akku kiszerel, kábelkötegek mentén elindultam. Egyértelmű hibaok egyelőre nincs. Kábelek áttörölve, kontakt, és test pontok megtisztítva. Csatlakozókban volt "némi" szennyeződés, kontakt tisztítóval kitisztítottam, kényesebb pontok újra szigetelve. 
Ha valakinek, -mint nekem, hobbija is  az autója, vagy csak szeret szerelgetni, nagyon hasznos tud lenni egy-egy olyan nap, amikor karban tartod az autód. Számtalan hibát találhatsz a motortérben, mely időben kijavítva, nem okoz később jóval nagyobb problémát. Lássuk, én miket találtam: kidörzsölődött vákum cső, toldott vákumcső, olaj a csatlakozóban, és amikor már sört kellett bontanom: pasztázott turbócső! A tömítés (O gyűrű) nincs, viszont körbe van pasztázva! Bár, az adagoló után, ez semmiség...

A fellelt hibákat javítottam, pici pihenő, tesztidőszak. 3 napja ismét hiba nélkül pörögnek #Dödibe a kilóméterek, bár lemosni nem merem. :D 

- Hirdetés - 
- - - - - - - - 

Van még azért szép hosszú hiba listánk:
- Jobb hátsó központi zár nem működik. Javításáról itt egy cikk. 
- Váltókulissza lötyög
- Műszerfal keret kopott
- Padlókárpit kiszakadt
- Olaj, és szűrők cseréje.

Maradj velünk, kövesd #Dödit! Hamarosan, ezeket is javítjuk! 

Képgaléria a már kijavított hibákról:



<< vissza a bloghoz

Sikeres regisztráció

A jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Az e-mail címedet már korábban regisztráltuk!

Az új jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Hibás ellenőrző kód

Hibás ellenőrző kódot adtál meg, az űrlap elküldése nem sikerült.
Üres e-mail cím...

Kérlek add meg az e-mail címedet,
és próbálkozz újra!
Hibás adatok

Kérlek add meg a helyes e-mail címet
és jelszót, majd próbálkozz újra!
Hibás e-mail cím

A megadott email címmel
nincs regisztrált felhasználónk.
Sikeres módosítás

A személyes adataidat sikeresen módosítottad,
az új adatokat elmentettük.
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím már foglalt.
Kérlek adj meg egy másik e-mail címet!
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím formátuma hibás,
kérlek javítsd ki!
Valamit elfelejtettél?

A regisztráció feltétele, hogy elolvasod és elfogadod
az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót.

Fel↑