fejléckép

5300 Km, Zafirával

2022. Augusztus

Az ötlet nem újkeletű. Bár volt már több hosszú utunk a 2017-ben vásárolt autónkkal, (az elmúlt években jártunk vele Párizsban, megkerültük az Adriai tengert), ilyen messzire azonban még nem merészkedtünk kocsival. Az uticélunk ezúttal (is) Törökország.

Hárman utaztunk, Feleségem, 3 éves Kisfiam, temérdek mennyiségű csomaggal. 2 hétre való ruha 3 főnek, törölköző, strandcucc, ásványvíz, stb... Elképzelni is nehéz, mi minden kerül a csomagtartóba, mikor a Feleségem összapakol.
Az utat úgy terveztük, hogy az utazás élmény legyen Kisfiam számára is, ezért a teljes utat szakaszokra bontottuk.  Magyarországról indulva, első megállónk Burgasz, majd Antalya, Kappadókia, Edine, végül indulunk haza, Magyarországra.  

Az autó mellyel utaztunk egy Opel Zafira, 2003 évjárat, Y22DTR motorral, ami az óra szerint, 350.000 km-t futott. Lényeges momentum, hogy az óra szerint, hiszen egy kintről behozott autóról van szó, hogy a valóságban mennyi időt töltött a világ útjain, azt talán csak az Isten tudja. Az autóra a kora miatt asszisztencia biztosítást nem lehet kötni, amit lehetne, az is csupán Európában lenne érvényes. Mivel mi most átkelünk a Boszporuszon, így utunk jelentős részét már Ázsia terültetén tesszük meg, ahol már az Európa területére szóló biztosításnak nem lenne hatálya. Így tehát gépjármű asszisztencia biztosítás nélkül vágunk neki az útnak. 

Bár az autót folyamatosan építgetem, karban tartom, most nagyobb figyelmet kaptak az olyan apróságok, mint a  pótkerék, és emelőkészlet -elég rossz állapotú volt- cseréje. Komoly mennyiségű munkaórát igényelt az apró olajszivárgások megszüntetése, és pár picit kapkodva, de a  felújított Xenon lámpával vághattam neki az útnak, ami nem volt hátrány az esti utazások végett. 

Olajszint, hűtőfolyadék szint ellenőrizve, csomagok bepakolva, indulás. 

Az első kb 2300 km "unalmasan" telt, nagyrészt autópályán toltuk a verdába a kilómétereket. Románián keresztül mentünk Bulgáriába, ahol megálltunk egyet szusszanni, majd folytattuk utunkat Antalya felé. A táj gyönyörű, rengeteg látnivalóval. 

Antalyából, Göremébe, nem biztos, hogy a legrövidebb utat érdemes választani. Egy picit sietni akartunk, ezért a Google maps úgy tervezte az útvonalat, hogy a legrövidebb úton menjünk. Így utólag azonban úgy érzem, hogy ezt felül kellett volna bírálnom. Ez egy izgalmas szakasz volt, időnként az útról eltűnt a szilárd burkolat, kb 100 km-en keresztül még térerő sem volt. 


Igen. ilyen úton is jártunk. Megküzdöttünk földúttal, emelkedővel. 



Végül, megérkeztünk Göremébe, (Kappadókia) utazásunk legtávolabbi állomásához. Innét már hazafelé vezet utunk, bár Edirnében még megállunk egy rövid időre. 

Hazafelé próbára tettük egy picit az autó fogyasztását is. Egy ilyen utazás vége felé, -miután alaposan kiköltekeztük magunkat- az ember eszébe jut, hogy jó lenne a lehetőségekhez képest, egy picit spórolni is.
Edirnében (Törökország) tankoltam, ahol hozzánk hasonlóan olcsó az üzemanyag. 2022 Augusztusában Törökországban 22,3 TL körüli összegbe kerül a gázolaj, és 20 TL magassága a benzin. (Benzint láttunk egyes totemoszlopokon 20 TL alatti összegért is) 1 TL 22 Ft körül mozog, tehát 490-500 ft környékért tudtunk Törökországban tankolni. 
Edirnétől a távolság (Szerbián át) Röszkén, az első benzinkútig kb 940 km. Ennek a távnak vágtunk neki, tele tankkal. 

- Hirdetés - 
- - - - - - - - 

Kibírta. Bár már villogott a "szegénységjelző", klímával, a határoknál araszolással, de megtettük ezt a távot 1 tanknyi üzemanyaggal.
5314 km-t tettünk meg összesen 2 hét alatt, amiben természetesen benne vannak a helyben futott (bevásárlás, kirándulás, stb..) km-ek is. Természetes, hogy egy autónak ki kell bírnia ezt a távot, azért erős próbája volt ez az utazás embernek, és gépnek. Előfordult, hogy egy teljes napon át utaztunk, és a motor csak percekre volt leállítva ezen idő alatt. Mentünk hegyekben, autópályán több száz km-en át megállás nélkül klímával, araszoltunk órákat dugóban egy-egy szerencsétlenebb határátlépésnél. 
Az autó jól vizsgázott, a fogyasztás 6 l /100km alatt maradt a megtett 5314 km-en. Olajfogyás, meghibásodás, nulla. Ami szerencse, mert sem olaj nem volt nálam az utántöltéshez, a meghibásodás javításához egyetlen eszközöm egy tekercs fekete szigetelőszalag lett volna. 

A cikk végéhez közeledvén, szeretnék köszönetet mondani azoknak, akik önzetlenül, munkájukkal, tudásukkal segítettek az autó építésében, javításában. Köszönet Kis Zoltánnak, a Vezérlőjavítás Team-nek, és Farkas Henriknek. 

Pár fotó arról, hogy merre is jártunk:


Maradj velünk, olvass tovább! 


P 1222
Blog [2022.09.30.]

Sokáig kerestem a P 1222 hibakód okát, magyarázatát. Neten böngészve, mert ugye google a barátunk,...

Üzemanyagra gyűjtünk
Blog [2022.09.01.]

A ZafiraKlub-Hungary erős, összetartó csoportként már számos alkalommal segített. Támogattuk...

5300 Km, Zafirával
Blog [2022.08.21.]

2022. AugusztusAz ötlet nem újkeletű. Bár volt már több hosszú utunk a 2017-ben vásárolt autónkkal,...

Tákolt adagoló
Blog [2021.05.16.]

Figyelem! Ez egy véleménycikk! Nem tudom, az alábbi javítást kivégezte, talán nem is csak egy...

Országtúra 2020 [beszámoló]
Blog [2020.08.19.]

SziasztokAhogy ígértem, elkészítettem egy "rövid" összefoglalót az első ZafiraKlub Országtúráról. Bevezetőként...



<< vissza a bloghoz

Sikeres regisztráció

A jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Az e-mail címedet már korábban regisztráltuk!

Az új jelszavadat e-mailben kapod meg,
kérlek ellenőrizd a postaládádat!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Próbáld később

5 percen belül egy IP címről csak egy regisztrációt fogadunk el. Kérlek próbáld újra később!
Hibás ellenőrző kód

Hibás ellenőrző kódot adtál meg, az űrlap elküldése nem sikerült.
Üres e-mail cím...

Kérlek add meg az e-mail címedet,
és próbálkozz újra!
Hibás adatok

Kérlek add meg a helyes e-mail címet
és jelszót, majd próbálkozz újra!
Hibás e-mail cím

A megadott email címmel
nincs regisztrált felhasználónk.
Sikeres módosítás

A személyes adataidat sikeresen módosítottad,
az új adatokat elmentettük.
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím már foglalt.
Kérlek adj meg egy másik e-mail címet!
Hibás e-mail cím

A megadott e-mail cím formátuma hibás,
kérlek javítsd ki!
Valamit elfelejtettél?

A regisztráció feltétele, hogy elolvasod és elfogadod
az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót.

Fel↑